Skip to content

طرز تهیه پیراشکی سبزیجات

غذای اصلی

3-4 نفر

15 دقیقه

15 دقیقه

خواص گوجه فرنگی

گوجه ها سرشار از ویتامین ث و دیگر آنتی اکسیدان هایی هستند که بر علیه رادیکال های آزاد مضر در بدن ما که باع2 ایجاد سرطان می شوند، مبارزه می کنند. گوجه ها حاوی پلی فنول هستند که یک ترکیب گیاهی و موثر در جلوگیری سرطان پروستات می باشد. بتاکاروتن موجود در گوجه ها همچنین خواص ضد سرطانی نیز دارند. براساس تحقیقات و مطالعات دکتر جان اردمن مواد موجود در گوجه فرنگی با ایجاد حفاظت اپیدمیلوجیکال درصد ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سبزیجات 

خمیر پیراشکی امرتات یک پیمانه
ذرت پخته یک پیمانه
نخود فرنگی پخته یک پیمانه
قارچ 150 گرم خرد شده
روغن به میزان کافی

مراحل تهیه پیراشکی سبزیجات 

مرحله اول 

پیاز را در کمی روغن تفت داده تا طلایی شود ، ادویه‌ها و رب گوجه را به آن اضافه کرده و برای 1 دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله دوم 

مخلوط سبزیجات ( نخود فرنگی ، ذرت ، هویج و قارچ ) را به پیاز افزوده و کمی تفت می دهیم تا قارچ نرم شود ،سپس مواد را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا کمی سرد شود .

مرحله دوم 

مرحله سوم 

خمیر پیراشکی امرتات را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا در زیر لفاف خود باز شود . سپس از مواد آماده شده در وسط خمیر قرار داده و مقدار کمی پنیر پیتزا روی مواد ریخته و دو طرف خمیر را با دست یا چنگال می بندیم .

مرحله چهارم 

خمیرها را در روغن سرخ کرده تا رنگ انها طلایی شود و یا می‌توانیم آن‌ها را در فر 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار داده تا پخته شوند.

مرحله اول 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دستورهای پخت مرتبط